خانواده ایرانی

ساخت وبلاگ

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

یک رژیم به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، غذایی مغذی و متعادل یکی از مهم ترین نکته برای کودک در حال رشد است. کودکان انرژی و مواد مغذی بالاتری نیاز دارند که متفاوت از بزرگسالان است. در مرحله رشد، بدن نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی خاص برای رشد مناسب دارد.

شیوه زندگی و مشغله کاری والدین سبب شده است که زمان مناسبی برای تغذیه سالم کودک نداشته باشند. اما فست فود و بسیاری از وعده های غذایی آماده دارای مواد مغذی نیستند و اغلب چربی و قند محتوای بالا سبب چاقی کودکان می شود.اگر شما هم زمان کافی برای طبخ غذای سالم برای کودک ندارید، حداقل مطمئن شوید کودک غذای ناسالم نخورد. غذاهای طبیعی خواص سالم زیادی دارند ، از جمله مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند. به علاوه، به راحتی قابل هضم هستند و بدن را سالم نگه می دارد. علاوه بر موارد ذیل رعایت نکات تغذیه ای مورد اشاره در پست های نسخه ی طب سنتی برای تغذیه دانش آموزان و نیازهای تغذیه ای کودکان و نوجوانان و ۶ توصیه مهم نیز تاثیر قابل ملاحظه ای در سلامت کودک خواهد داشت.
 
۱- شیر
برای کودکان بسیار خوب است. کلسیم و فسفر، دو ماده معدنی مهم در شیر، برای سلامت استخوانها، دندانها و ناخن ضروری است. همچنین ویتامین D، موجود در آن یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان است. به علاوه، شیر حاوی سایر مواد مغذی برای رشد مانند پروتئین، روی و ویتامین های A، B۲ (ریبوفلاوین) و B۱۲ است. همچنین دارای ید، نیاسین و ویتامین B۶ است شیر کامل به کودکان تا دو سالگی بعد از آن یک تا دو لیوان شیر در روز برای کودکان در حال رشد ضروری است. اگر فرزندان شما شیر ساده را دوست ندارد، آن را بشکل پودینگ یا کاسترد درست کنید.
 
۲- تخم مرغ
تخم مرغ برای بچه در حال رشد لازمست ، عمدتا به دلیل محتوای پروتئین بالا برای کودکان در حال رشد بسیار ضروری است. تخم مرغ همچنین سرشار از ویتامین B است که نقش مهمی در رشد مغز کودک دارد. به علاوه، دارای اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین D، فولات، روی، آهن و سلنیوم است.تخم مرغ را می توان به شیوه های مختلف مثل سرخ شده، آب پز و به عنوان یک املت شامل گوشت ها و سبزیجات مختلف است تخم مرغ برای صبحانه، چند بار در هفته خوبست. این باعث پر انرزی شدن کودک در طول روز می شود

۳- کلم بروکلی
یکی از بهترین منابع گیاهی کلسیم، یک ماده غذایی بسیار مهم برای رشد کودکان است. این سبزی سالم سرشار از فیبر است که برای کودکان در حال رشد بسیار ضروری می باشد. دیگر مواد مغذی موجود در کلم بروکلی آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و اسید فولیک است. منبع خوبی از ویتامین های B است ، که به هضم غذا کمک کرده و سبب بهبود سیستم عصبی می شود.کلم بروکلی به کودک در حال رشد نیاز است. بهترین کار خوردن کلم بروکلی خام، و یا بخار پز کردن است. اگر فرزند شما بروکلی ساده را دوست ندارد، می توانید سعی آن را در سوپ بریزید

۴- زغال اخته
برای کودکان در حال رشد مناسب می باشد. انواع توت ها کوچک دارای ارزش تغذیه ای بسیار عالی هستند. زغال اخته یکی از بهترین غذاهای غنی از آنتی اکسیدان است که در برابر سموم مضر از بدن محافظت میکند .

همچنین، زغال اخته ضد اسهال، ضد ویروس و خواص ضد باکتری دارد. مقدار بالایی از منگنز موجود در زغال اخته استخوان را قوی نگه می دارد ، و محتوای بالای ویتامین C آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. به علاوه، زغال اخته دارای فیبر، فولات، آهن، منیزیم و ویتامین های گروه ب است.
از آنجا که زغال اخته خوشمزه است، بیشتر کودکان خوردن آن را دوست دارند. شما می توانید به انواع توت ها بلغور جو دوسر، ماست و غلات سبوس دار اضافه کنید.
 
۵- ماست
ماست یونانی (دارای پروتئین بیشتر) فوق العاده برای کودکان در حال رشد مفید است.باکتری های خوب موجود در آن سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و به هضم غذا کمک می کند. همچنین شامل کلسیم، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین B، روی و فسفر است.خوردن ماست در روز به سلامت استخوانها و تقویت دندان و بالا بردن انرژی کودکان کمک میکند اگر فرزند شما ماست ساده را دوست ندارد، شما می توانید آن را با عسل و یا شیره افرا ترکیب کند. همچنین می توانید میوه و چند تراشه شکلات اضافه کنید.

۶- سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین به عنوان یکی از سبزیجات مغذی است دارای بتا کاروتن قوی و کاروتنوئید های دیگر است که برای بینایی ضروری است. همچنین، آنها منبع خوبی از ویتامین های A، C و E، پتاسیم، فولات، کلسیم، آهن و فیبر هستند.اکثر کودکان طعم و مزه سیب زمینی شیرین را دوست ن دارند. شما می توانید آن را آب پز، کبابی و یا سرخ کرده بجای چیپس به کودک بدهید
 
۷- بلغور
جو دوسر انرژی مورد نیاز کودک را برای روز های آینده تامین میکند، جو دوسر یکی از بهترین غذاهای صبحانه در نظرگرفته شده است.

تحقیقات نشان می دهد که بچه هایی که جو برای صبحانه میخورند می تواند بهتر تمرکز کنند و توجه بیشتری در مدرسه بر روی درس ها دارند.

جو شامل مواد مغذی مهم مانند ویتامین B و E، پتاسیم و روی است که برای مغز خوبست. همچنین جو منبع خوبی از فیبر محلول و نامحلول است که برای کودک مفید است

جو را با شیر یا ماست، یا با میوه بخورید. همچنین می توانید از جو بیسکویت و تنقلات مختلف درست کنید
 
۸- پنیر
پنیر مواد غذایی مغذی است که کودکان در حال رشد باید به طور منظم بخورند. پنیر حاوی مقدار خوبی از کلسیم، پروتئین، ویتامین B۱۲ و فسفر است.همچنین، پنیر یک جایگزین خوب برای گوشت به دلیل منبع خوب پروتئین است که براحتی قابل هضم است. شما می توانید ساندویچ پنیر همراه با سوپهای سالم برای کودک درست کنید.
 
۹- ماهی
کودکان در حال رشد باید حداقل دو وعده ماهی در هر هفته بخورند. چون سرشار از پروتئین، چربی کم و سرشار از ویتامین B و مواد معدنی گرانبها است، ماهی به راحتی توسط کودکان هضم می شود.

به علاوه، ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که رشد مغز را افزایش داده ، بینایی را بهبود بخشیده، از افسردگی جلوگیری میکند و قلب را سالم نگه می دارد

ماهی مثل سالمون و تن برای کودکان بهترین هستند. به کودک کوسه ماهی و نیزه ماهی که جیوه زیادی دارد ندهید چون ممکن است تاثیر منفی بر سیستم عصبی در کودک داشته باشد. شما می توانید به کودک ساندویچ ماهی، سالاد ماهی و یا سوپ ماهی و یا ماهی پخته و کبابی بدهید.
 
۱۰- لوبیا
لوبیا فوق العاده مغذی و برای کودکان در حال رشد مفید است. به غیر از آنتی اکسیدان بالا، لوبیا همچنین حاوی مقدار خوبی از پروتئین، کلسیم، فیبر، آهن و ویتامین  B همچنین، لوبیا چربی، کالری و نمک کمی دارد . خوردن لوبیا به طور منظم کودکان را پر انرژی خواهد کرد، خلق و خوی را بهتر میکند، قلب را سالم نگه داشته و وزن را کنترل میکند

لوبیا و حبوباتی مثل سویا، نخود و عدس برای کودکان خوب است. آنها را یک شب قبل خیس کنید و در سالاد و یا سوپ بریزید.

نی نی بان /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 90 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:01

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، در اینجا به رازهایی برای کاهش وزن اشاره می‌کنیم که می‌تواند در کاهش وزن معجزه‌آسا باشد و بسیاری از متخصصان تغذیه بر آن‌ها تاکید دارند.

کتاب‌ها و برنامه‌های غذایی زیادی هستند که به شما وعده کاهش وزن سریع می‌دهند اما بسیاری از آن‌ها چون پایه علمی ندارند قبل اعتماد نیستند. در اینجا ما از متخصصان تغذیه پرسیدیم که به عقیده آن‌ها رازهای کاهش وزن صحیح و تثبیت آن چیست و آن‌ها به نکات زیر اشاره کردند.

تنها روی کربوهیدرات‌ها تمرکز نکنید

برخی افراد برای کاهش وزن تنها به کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها اکتفا می‌کنند و خوردن سایر مواد غذایی را محدود می‌کنند. کاهش کربوهیدرات می‌توانند منجر به کاهش وزن شود اما در عین حال موجب کمبود کلی کالری می‌شود. به جای آن سعی کنید میزان کمتری کالری وارد بدن خود کنید. با قطع کردن کامل کربوهیدرات‌ها شما ناخودآگاه بیشتر روغن و خشکبار مصرف می‌کنید و از این طریق علاوه بر اینکه وزنتان کم نمی‌شود بلکه اضافه وزن نیز پیدا می‌کنید.

به‌جای وزن کردن مکرر خود به شلوارهایتان توجه کنید

بهتر از وزن کردن خود به طور مکرر و منظم جلوگیری کنید و به جای آن برای تشخیص کاهش وزن خود به سایز شلوارهایتان توجه کنید. اگر واقعا کاهش وزن داشته باشید شلوارهایتان به شما بزرگ می‌شوند و این موضوع را به‌خوبی به شما نشان می‌دهند. در واقع عددی که ترازو به شما نشان می‌دهد می‌تواند مفید باشد اما به دلایل مختلفی بالا و پایین می‌رود و این می‌تواند برای شما گمراه‌کننده باشد.

 از آنچه می‌خورید لذت ببرید

توجه به این نکته بسیار مهم است که اگر شما برای غذا خوردن خود وقت نگذارید و به آن توجه نکنید نمی‌توانید هیچ وقت وزن کم کنید. انجام کارهای روزانه هنگام غذا خوردن و غذا خوردن هنگام کار کردن از جمله عواملی است که نمی‌گذارد شما وزن کم کنید، در این شرایط شما بدون توجه به آنچه که می‌خورید و لذت بردن از آن تنها تکه‌هایی از غذا را فرو می‌برید. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که افرادی که به غذا خوردن خود توجه می‌کنند احتمال آنکه به چاقی مبتلا شوند ۳۴ درصد کمتراز افرادی دیگر است.

به وسایل ورزشی اکتفا نکنید

بسیاری از وسایل ورزشی تبلیغات غیر واقعی و اغراق‌آمیزی دارند و افراد نباید به آن‌ها اکتفا کنند، علاوه بر این، این دستگاه‌ها ممکن است که وزن را کاهش دهند اما در عین حال ممکن است به قسمت‌هایی از بدن آسیب برسانند. نتایج تحقیقات نشان داده است بیشتر افرادی که به این دستگاه‌ها اعتماد کرده‌اند به جای کاهش وزن، وزنشان اضافه شده است.

به جای دقت بر آنچه می‌نوشید به آنچه نمی‌نوشید توجه کنید

بسیاری از افراد نوشابه و نوشیدنی‌های قندی را به علت وجود شکر در آن‌ها کنار می‌گذارند اما نمی‌دانند که برای کاهش وزن چه نوشیدنی‌هایی باید مصرف کنند. نوشیدن آب سرد به طور روزانه می‌تواند به شما در سوزاندن ۱۰۰ کالری اضافه بدن کمک کند. از طرف دیگر نوشیدن قهوه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و کالری‌سوزی شما کمک می‌کند.

خواهان کاهش وزنی تدریجی و بلندمدت باشید

بسیاری از افراد می‌خواهند در طول مدتی بسیار کوتاه وزن کم کنند و لاغر شوند، در حالی که کاهش وزنی که به سرعت انجام می‌شود به سرعت هم بازمی‌گردد. در کاهش وزن‌های طولانی مدت که همراه با ورزش و پیروی از برنامه غذایی مناسبی است نه تنها به سلامتی صدمه نمی‌زند بلکه از بازگشت وزن قبلی جلوگیری می‌کند.

کارهایی را که دوست ندارید انجام ندهید

بسیاری افراد برای کاهش وزن کارهایی را انجام می‌دهند و یا مواد غذایی را مصرف می‌کنند که به شدت از آن‌ها بیزار هستند. مجبور کردن خود به این کارها تنها مدتی کوتاه قابل انجام است و علاوه براین آثار معکوسی می‌تواند داشته باشد. پس برای کاهش وزن هیچگاه خود را مجبور به کارهایی نکنید که میلی به انجام آن‌ها ندارید.

ماه ایران /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 88 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:21

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، وقتی زن و مردی  وارد زندگی مشترک می شوند؛ در واقع برای شروع یک رابطه ی طولانی و خوشایند اعلام آمادگی کرده اند. اما چه می شود که در عمل بسیاری از این رابطه ها از دوام و شادی کافی برخوردار نیست؟ البته عوامل زیادی در این موضوع دخالت دارد؛ اما در این مطلب قصد داریم درباره ی نقش انتظارات در رابطه بیشتر بدانیم.

با شروع زندگی مشترک هر یک از طرفین فهرستی از انتظارات را وارد رابطه می کنند؛ برخی از این انتظارات برای یک رابطه ی سالم بسیار مهم و تعیین کننده است و برخی هم صرفا سرگرم کننده، درحالیکه تعدادی هم کاملا غیرواقع بینانه و حتی ناسالم است. به این ترتیب اگر انتظارات ما از همسرمان حد و مرز درستی نداشته باشد، اغلب اوقات احساس سرخوردگی و ناامیدی خواهیم داشت و رضایتی را که باید و شاید در رابطه تجربه نمی کنیم.


از طرفی انتظارات غیرواقع بینانه شرایط را برای بروز و افزایش مشکلات فراهم می کند، بنابراین لازم است که در هر رابطه ای و بخصوص در زندگی مشترک پیش از هر چیز خودمان و انتظاراتمان را ارزیابی کنیم.
همین حالا یک ورق کاغذ بردارید و چند دقیقه ای وقت صرف کنید تا فهرست شخصی خودتان را بنویسید و سپس ادامه ی مطلب را بخوانید: چه چیزهایی از این رابطه ی بخصوص می خواهم؟ چه چیزهایی نمی خواهم؟


این تمرین به نظر ساده می رسد، اما در عمل کمی دشواراست و بسیاری از افراد در این مرحله احساس سردرگمی می کنند. اما کافیست کمی مقاومت کنید و تمرین را انجام دهید؛ زیرا هر چه نیازها و خواسته های شما شفاف تر باشد؛ تصویر بهتری از خودتان و رابطه خواهید داشت. بعد از نوشتن فهرست می توانید آن را با انتظارات ممنوعه و ناسالمی که در ادامه توضیح داده می شود، مقایسه کنید:

همسر یا والد بودن

اولین و تاثیرگذارترین روابطی که یک فرد تجربه می کند، رابطه والد و فرزندی ست. وقتی در یک رابطه بالغانه زن و مردی وارد زندگی مشترک می شوند هر کدام دارای زمینه های فرهنگی متفاوتی هستند که صرف نظر از سایر عوامل تا حدود زیادی ناشی از محیط خانوادگی آنهاست؛ بنابراین بسیار طبیعی است که هر کدام دارای انتظارات و فرضیه های متفاوتی  باشند. در واقع مشکل زمانی شروع می شود که ما این تصورات را به دیگران و به ویژه همسرمان تعمیم می دهیم. مثلا انتظار داریم دست پخت همسرمان درست مثل مادرمان باشد یا اینکه همسرمان درست مثل پدرمان بتواند به خوبی وسایل را تعمیر کند؛ چرا؟ چون تصور می کردیم هر زنی به آشپزی علاقه مند است یا اینکه همه مردها در کارهای فنی و تعمیر وسایل خبره.


یادمان باشد نمی توانیم انتظار داشته باشیم این شخص سوم شبیه مادر یا پدر ما باشد؛ بهتر است افراد را به خاطر آنچه هستند دوست داشته باشیم و نه برای آنچه که می توانند بشوند.

همسر یا کودک بودن

همسرتان قرار نیست نقش کودک  را بازی کند و شما پدر یا مادر؛ شاید این الگو مسخره به نظر برسد، اما از آنچه که فکر می کنید شایع تر است. گاهی رابطه ی زن و شوهر در یک چرخه ی کودک - والد گرفتار می شود. چیزی که  در رابطه ی زناشویی کارکرد ناسالمی خواهد داشت، بدتر از همه اینکه خیلی از اوقات ما حتی متوجه نیستیم که این الگوی رفتاری را زندگی می کنیم. برای روشن تر شدن  موضوع نشانه های زیر را مرور کنید:


- اجازه نمی دهیم همسرمان خانه را ترک کند، مگر اینکه اول لباس هایش را چک کنیم، ما تصمیم می گیریم که چه چیزی بپوشد و چه بخورد و کجا برود و ... . دقت کنید که در یک ارتباط سالم و بالغانه شما به طرف مقابل بازخورد می دهید، اما او مجبور نیست طبق میل شما رفتار کند؛ در حالیکه اینجا این شما هستید که تصمیم می گیرید و نظر او هیچ اهمیتی ندارد.


- در مسایل مالی به او استقلال عمل نمی دهیم؛ جوری رفتار می کنیم که انگار او یک بچه ست و ما به او پول توجیبی می دهیم و حتی بر نحوه و میزان خرج کردن او هم نظارت می کنیم؛ درواقع هیچ آزادی عملی برای او قایل نیستیم.


- لحن حرف زدنمان بچه گانه ست؛ انگار مخاطب ما یک کودک است. در این الگو مرد یا زن بیش از این که در جایگاه همسری قرار بگیرند؛ برای طرف مقابل نقش دختربچه یا پسربچه بودن را بازی می کنند؛ یا برعکس نوع معاشرت از بالا به پایین و تحت الگوی والدانه ست.


- اجازه تصمیم گیری فردی نمی دهیم و اغلب سعی می کنیم او را کنترل کنیم.


نکته: آنچه در متن از آن بعنوان الگوی والدانه یاد می شود به معنای تایید این سبک و شیوه در برخورد با فرزندان نیست؛ حتی در رابطه ی بین والد و فرزند توجه به حریم شخصی و کارکردهای مثبت رابطه ضروری است.

ذهن خوانی هرگز

این یکی حتی از بقیه موارد رایج تر است . اغلب ما فکر می کنیم همسرمان را از هر کسی دیگری در این سیاره بهتر می شناسیم؛ شاید هم اینطور باشد، اما این قطعا به معنای توانایی خواندن ذهن او نیست. هر انسانی برای بیان آنچه در ذهنش می گذرد به کلمات نیاز دارد؛ زیرا ارتباط غیرکلامی به تنهایی کافی نیست. البته مهم است که به آنچه چشم ها، حالت بدن و لحن به ما می گویند توجه کنیم، اما هرگز انتظار نداشته باشید که همسرمان بدون اینکه چیزی بگوییم خودش بداند که چه احساسی داریم یا چه نیازی و خودمان هم چنین ادعایی در رابطه نداشته باشیم. برای شروع می توانید هر روز زمانی را به یک گفتگوی واقعی و کامل اختصاص دهید. سعی کنید یاد بگیرید برای ارتباط با همسرتان و حتی ارتباط با او بعنوان یک زن یا مرد به چه چیزهایی باید توجه کنید.

همسر یا دلیل زنده بودن

همه ی ما در زندگی روزهای خوب و بد داریم؛ همان اندازه که شرایط ناپایدار است، آدم ها هم ناپایدارند؛ چه به لحاظ خلق و خوی عاطفی و چه سایر ویژگی ها و توانایی ها. بنابراین نمی توانیم انتظار داشته باشیم همسرمان تمام و کمال در اختیار زندگی فردی ما باشد. وقتی هر کدام از زوجین برای خود اهدافی داشته باشند؛ طبیعتا بخشی از سرمایه های فرد اعم از مالی، ذهنی، عاطفی، زمانی هم به این اهداف تعلق خواهد گرفت. یادمان باشد همسرمان در کنار ما قرار هست زندگی کند؛ نه اینکه برای ما و بخاطر ما!


اگر هر یک از نشانه های بالا را در رابطه تجربه کرده اید؛ لازم است از خودتان بپرسید: " چرا در این چرخه معیوب مانده ام؟"
در چنینی شرایطی با کمک یک مشاور کیفیت رابطه قابل تغییر است. فقط لازم است تصمیم بگیرید که بلافاصله این چرخه را متوقف کنید و برای یادگیری یک روش درست برقراری ارتباط اقدام کنید.

تبیان /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 80 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 23:18

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، در این نوشته شما را با آموزش جامع درست کردن لازانیای ماهی آشنا می سازیم.

مواد لازم :
 لازانیا     ٥٠٠ گرم
ماهی     ٢۵٠ ‏گرم
 سیر      ٢ ‏حبه
 قارچ     ١٠٠ ‏گرم
پنیر پیتزا     ٢۵٠ ‏گرم
سبزی معطر     ١٠٠ ‏گرم
آب نارنج     ٣ ‏قاشق سوپخوری
نمک، فلفل، روغن     به مقدار کافی

طرز تهیه :
‏لازانیاها را طبق روش قبل می پزیم. ماهی ها را به تکه های کوچک برش داده و با نصف لیوان آب و آب نارنج و کمی روغن می پزیم، سبزی معطر و سیر له شده را به ماهی ها افزوده و در انتها قارچ و فلفل و نمک را اضافه می کنیم. ظرفی را  از قبل چرب نموده و یک لایه لازانیا ته آن می چینیم.

سپس یک لایه از مخلوط ماهی و ‏پنیر پیتزا روی آن می گذاریم. این کار را تکرار نموده تا لازانیاها تمام گردد. در انتها ‏ظرف را در فر گذاشته تا پنیرها پخته شود.

سما تک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 96 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 22:14

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، گاهی باید زندگی را راحت گرفت و سراغ راه‌حل‌های ساده رفت؛ راهکارهایی که شما را به دردسر نمی‌اندازند، دم‌دستی هستند و تاثیرگذار. شاید طبیعی‌ترین راه‌ها برای زیبایی در یخچال خانه‌تان باشند. با ساده‌ترین و دم‌دست‌ترین ماسک‌های صورت آشنا شوید.

ماسک شیر

یک‌چهارم پیمانه شیر خشک  را با مقدار کافی آب ترکیب کنید تا ماسکی به غلظت خمیر دندان به دست بیاید. در این مرحله باید ماسک را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید خشک شود. در مرحله بعدی باید صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک  ماست

برای اینکه پوست‌تان را پاکسازی و منافذش را بسته و محکم کنید، مقداری ماست روی صورت‌تان بگذارید و برای ۲۰ دقیقه به آن دست نزنید و بعد صورت‌تان را بشویید. اگر ماسک قوی‌تری می‌خواهید یک قاشق چایخوری ماست را با آب یک‌چهارم از یک عدد پرتقال مخلوط کرده و استفاده کنید.

ماسک تخم‌مرغ

به یخچال خانه سرک بکشید و یک تخم‌مرغ از آن دشت کنید! اگر پوست صورت شما خشک است، تخم مرغ را بشکنید و زردی آن را جدا کنید. پوست‌های چرب باید از سفیده تخم‌مرغ استفاده کنند. می‌توانید کمی آبلیمو یا عسل هم به تخم‌مرغ‌تان اضافه کنید. این ماسک را برای مدت ۳۰ دقیقه روی صورت بگذارید و بعد آن را آبکشی کنید.

ماسک سرکه 

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید استفاده از ماسک سرکه به صدها سال قبل برمی‌گردد و جالب‌تر اینکه این ماسک همچنان برای صورت جواب می‌دهد. بعد از اینکه صورت‌تان را شستید، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در پایان شست‌وشو برای بستن منافذ پوستی روی صورت خود بمالید. همچنین می‌توانید یک‌چهارم پیمانه سرکه سیب را با یک‌چهارم پیمانه آب مخلوط کنید و به صورت بزنید و اجازه دهید روی پوست‌تان خشک شود.

ماسک موز

وقتی همیشه در خانه موز دارید، دیگر نباید نگران پوست‌تان شوید. شما می‌توانید با استفاده از موز به عنوان یک ماسک کاملا طبیعی و خانگی به پوست صورت خود رطوبت کافی برسانید و در نهایت نرمی آن را مشاهده کنید.

یک موز در اندازه متوسط و کاملا رسیده را له کنید تا به صورت پوره دربیاید. سپس آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. اجازه بدهید برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند بعد با آب سرد صورت‌تان را بشویید.

ماسک مایونز

در یخچال را باز کنید. سس مایونزی را که بیشترین ترکیب آن از تخم‌مرغ است بردارید و خیلی آرام آن را روی سطح صورت خود بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند. بعد آن را پاک کرده و با آب سرد آبکشی کنید. صورت‌تان نرم و خنک می‌شود؛ به همین سادگی.

ماه ایرانی /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 101 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:21

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، احتمالا این را زیاد شنیده‌اید که می‌گویند بچه «بغلی» شده است! بچه بغلی، موجودی است که تمام ساعات روز باید بغل مادر و بعضا اطرافیان باشد و به محض اینکه او را زمین بگذارند گریه و جیغ و دادش گوش همسایگان را هم کر می‌کند. اما چه می‌توان کرد که بچه بغلی نشود؟ اصلا چرا باید بچه را بغل کرد و اصولا به چه بچه‌ای بغلی می‌گویند. این سوالات را با خانم دکتر،  لیلاسادات موسوی‌راد، روانشناس کودک و نوجوان، مطرح می‎کنیم و او هم با حوصله، جواب‌های خوبی به ما می‌دهد.

چرا باید بچه را بغل کرد؟
بچه‌های زیر دو سال نیازهای رشدی و عاطفی‌ای دارند که اگر به آنها توجه درستی شود باعث می‌شود در آینده رفتارهای غیرمنطقی انجام ندهند. یکی از این نیازها بغل شدن و در آغوش گرفته شدن است.

نیازهای بچه زیر دو سال از لحاظ عاطفی شامل لمس و تماس بدنی مادر با نوزاد موقع شیر خوردن و نوازش و بوسیدن اوست. تمام سطح پوست ارگان‌های حساسی است که باعث آرامش می‌شود. حتی در رابطه جنسی نیز ارگان‌های پوستی حساسیت نشان می‌دهند و ایجاد آرامش و رضایت در شخص می‌کنند. نوزاد زیر دو سال هنگام گریه باید بغل شود تا آرامش مادر از طریق تماس پوستی به بچه آرامش دهد. البته این به آن معنی نیست که بچه بیشتر از دو سال نیازی به درآغوش گرفتن ندارد. بلکه همان طور که بچه تا دو سالگی از طریق در آغوش گرفته شدن نیاز عاطفی‌اش را برطرف می‌کند، بعد از آن سن و تا ۴ سالگی در آغوش گرفته شدن علاوه بر آرامش، اعتماد به نفس کودک را بالا می‌برد.

چه زمانی باید بچه را بغل کرد تا بغلی نشود؟
وقتی کودک شما گریه و بی‌قراری می‌کند اگر بخواهید همیشه با بغل کردن صرف او را آرام کنید، اشتباه است. چون وقتی این رفتار تکرار شود کودک شرطی می‌شود. در واقع عکس‎العمل والدین که وقتی کودک گریه می‌کند، سریع او را بغل می‌کنند، باعث این مشکل می‌شود. در این شرایط بچه شرطی می‌شود که هر وقت گریه کنم، مادرم مرا بغل می‌کند و وقتی به این روند عادت کند مقاومت والدین برای بغل کردن بچه باعث گریه شدیدتر او می‌شود.

والدین باید موقعیت‌های مختلف را از هم تشخیص دهند. وقتی بچه به محبت شما نیاز دارد باید او را بغل کنید. به عنوان مثال بچه‌ای که زمین خورده و گریه می‌کند را باید بغل کرد. حتی اگر یک کودک در خیابان و غریبه باشد. با این کار شما، جلوی خیلی از فشارهای روانی که ممکن است در آینده برای این بچه پیش آید، گرفته می‌شود.

چه شرایطی باعث می‌شود مادر از بغل کردن کودک سر باز زند؟
تصور مادران از اینکه بچه مزاحم‌شان است و همیشه مجبورند از او نگهداری کنند و تمام وظایف بچه به صورت تمام و کمال و ۲۴ ساعته به عهده آنهاست، باعث می‌شود والدین طردکننده شوند. اما هر چه مادران بیشتر کودک را طرد کنند بچه به همان اندازه احساسات منفی بیشتری از خود بروز می‌دهد و در نتیجه بیشتر گریه و بدقلقی می‌کند.
در ۳،۴ ماه اول تولد نوزاد والدین نمی‌توانند مدیریت زمان داشته باشند و فشار گریه‌های بچه، عدم مدیریت احساسات خودشان، بچه‌داری صرف در این زمان آنها را تحت فشار قرار می‌دهد و باعث می‌شود کودک را مانع و سدی بر سر راه پیشرفت، کار، تحصیل و خلاصه همه فعالیت‌هایی ببینند که پیش از به دنیا آمدن او به آنها مشغول بودند.
عدم مدیریت روابط زوجین در زمان به دنیا آمدن نوزاد می‌تواند روابط آنها را نیز تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است باعث ایجاد سردی‌هایی میان آنها شود. اگر پدر در نگهداری از کودک بخشی از وظایف را بر عهده نگیرد و به همسرش کمک نکند، مادر زیر بار مسولیت تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد. مادران باید توجه داشته باشند همان قدر که تامین امنیت و آرامش کودک اهمیت دارد، باید به فکر آرامش و نیازهای خود نیز باشند و بدانند که اگر آنها آرامش داشته باشند بچه نیز آرامش پیدا خواهد کرد. در این شرایط دیگر مادر فکر نمی‌کند که بچه مزاحم است و تحت فشار نیست.
مشکل اینجاست که ۹۰درصد والدین این احساسات را بروز نمی‌دهند و از داشتن چنین حسی به فرزند خود احساس عذاب وجدان دارند. همین احساسات منفی نسبت به کودک و عذاب وجدان در ادامه آن باعث می‌شود به خاطر پشیمانی بیشتر به بچه محبت کنند و او را بیشتر بغل کنند و دوباره تحت فشار و خستگی و حس مسوولیت بچه را از خود طرد کنند و دوباره عذاب وجدان و بغل کردن و دوباره پشیمانی و بغل کردن... این چرخه باعث می‌شود کودک نیز دچار دوگانگی شود و نداند که بالاخره او را دوست دارند یا طرد می‌کنند.

برای مشکل تحت فشار نبودن مادران چه باید کرد؟
بهترین کار این است که والدین در نگهداری از کودک ابتدا مدیریت درست داشته باشند و وظایف را بین خودشان تقسیم کنند و از اطرافیان نیز کمک بگیرند. به عنوان نمونه می‌توانند در روزها یا ساعات خاصی بچه را به دست مادربزرگ، خاله یا عمه بسپارند و به کارهای شخصی خودشان بپردازند.
نگرانی‌های شدید که مخصوصا در مورد بچه‌های اول دیده می‌شود باعث می‌شود که والدین بیش از اندازه خودشان را آزار بدهند. مثلا والدینی که از راه رفتن بچه به تنهایی می‌ترسند و مرتب او را بغل می‌کنند که باعث می‌شود بچه هم بغلی شود و هم وابسته که در صورت ادامه‌دار شدن می‌تواند به بزرگسالانی وابسته تبدیل شود.

با بغل کردن بچه، وابستگی به مادر ایجاد نمی‌شود؟
خیلی از والدین فکر می‌کنند بچه ۱۸ماهه به آنها وابستگی پیدا کرده‌و خیلی‌ها راجع به فرزندان زیر دو سال خود این سوالات را مطرح می‌کنند و نگران هستند که بچه به آنها وابسته شده باشد. مثلا می‌گویند که بچه خیلی به ما گیر می‌دهد و مدام می‌خواهد پیشش باشیم. اما کودک از ۱۸ تا ۲۱ ماهگی دچار نگرانی، اضطراب و دلبستگی نسبت به والدین است و این روند طبیعی رشد اوست. مدام به مادر می‌چسبد و می‌خواهد بغلش کنند، گریه می‌کنند، بغل اطرافیان نمی‌روند و مدام به مادرشان می‌چسبند. این دلبستگی و اضطراب از دست دادن مادر طبیعی است و باید در آن دوران طی شود. این اتفاق اگر در بزرگسالی بیفتد غیرطبیعی است.

چه راهکارهایی برای مقابله با بغلی شدن بچه وجود دارد؟
بچه‌ها انسان‌هایی با شخصیت مستقل هستند بنابراین نباید منتظر باشید که همه از یک راهکار استفاده کنند. گاها راهکارهایی در این باره ارائه می‌شود اما والدین باید بدانند که این راهکارها برای همه بچه‌ها نتیجه بخش. یا ممکن است مدتی تاثیر مثبت داشته باشند و بعد دیگر بچه نسبت به آنها مقاومت نشان دهد. بهترین و موثرترین راهکارها را هر پدر و مادری با مدیریت لحظه، خلاقیت خود و استفاده از مهارت‌های کلامی ایجاد می‌کند. بچه‌ها خیلی راحت گول می‌خورند و ما می‌توانیم به راحتی آنها را با هر کار کوچکی هیجان زده کنیم. مثلا برای تشویق کودک به راه رفتن می‌توانید با او مسابقه دهید یا اگر در پاساژ مشغول خرید هستید او را با وعده پله برقی تشویق به حرکت کنید. کافی است که انرژی بگذارید و کلام خود را با هیجان و لحن مناسبی بیان کنید تا کودک با شما همراه شود.

نی نی بان /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 93 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 16:18

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، مصرف زنجبیل نوعی درمان گیاهی بسیار موثر برای درمان و مهار بسیاری از بیماری‌ها از جمله تهوع، حالت تهوع، مشکلات روده و کاهش اشتها محسوب می‌شود. علاوه بر این، تحقیقی جدید نشان داده است که زنجبیل می‌تواند ۱۰۰۰ برابر بهتر از شیمی درمانی عمل کند. در شیمی درمانی، علاوه بر سلول‌های سرطانی سلول‌های دیگر نیز کشته می‌شوند. در حالی که زنجبیل تنها سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.

طی تحیقی که در دانشگاه جورجیا انجام شد، نشان داده شد که عصاره زنجبیل می‌تواند اندازه تومور پروستات را تا ۵۶ درصد در موش‌ها کاهش دهد. علاوه بر این، مشاهده شده است که زنجبیل تورم را کاهش می‌دهد و سبب افزایش آنتی‌اکسیدان‌های افزایش‌دهنده طول عمر می‌شود.

ماده‌ای به نام Shogaol-6 در زنجبیل وجود دارد که می‌تواند در درمان سرطان بسیار موثر باشد و حتی بهتر از درمان‌های دارویی برای مهار سرطان و همچنین شیمی درمانی عمل ‌کند. گاهی اوقات، سلول‌های مادر یا همان سلول‌های بنیادین سرطانی دلیل بوجود آمدن طیف گسترده‌ای از سرطان‌ها هستند.

این سلول‌های مادر مسئول بوجود آوردن سلول‌های دیگری هستند که سبب ساخت تومور و توده در بدن افراد می‌شود. این سلول‌های سرطانی می‌توانند خود را بازسازی و تکثیر کنند و بیشتر آن‌ها در مقابل درمان‌های دارویی و شیمی درمانی مقاوم هستند. در حالی که زنجبیل به علت داشتن Shogaol-6 ممکن است بتواند بسیاری از آن‌ها را نابود کند.

ماه ایرانی /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 87 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 16:18

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، فرمول مجذوب كردن دوباره او به سادگی الفبا می باشـد. ایـن مـراحـل روش های مفید برای آشتی كردن آسـان را طـی نموده و هر قدم اشتباهی كـه برداشته شده را به حالت قبل برگردانید.

1- قبول كنید كه اشتباه كرده اید زمانیكه به طور شفاف مشخص گردید كه مرتكب اشتباه شده اید و مـطـلقا راه گریزی از پیامدهای حاصله از خطاكاری و جرمتان وجود نداشت،شما نیز باید گناه خود را بپذیریـد. برای جبران خرابكاری و رسیدگی كردن به موقـــیعت ایـجـاد شده پیش بروید. اگـر در این مـرحله در بیان جزئیات متوسل به دروغ شوید، احتمال اینكه او احساس كند كه به طـور كـامـل بـا وی صـادق نـیستـید زیاد می شود و یا ممكن است داستان شما را به صـورت متفاوتی از شخصی دیگر بشنود.

بنابراین مثلا اگر او شایعه ای را مبنی براینكه شما را درحال خوش و بش كردن صمیمی با یكی از همكارانتان دیده اند، شنید، و اگر میـدانیـد ایـن داستان تا حدی حقیقت دارد، بیـدرنـگ شـروع به انكار و حاشا نكنید. برای سرپوش گذاشتن بر خطا خیلی دیر اسـت. رو راست باشید. قبول كنید كه آن قضیه ممكن است اینگونه بـنظر دیـگران رسیده باشد كه شما در حال صحبتهای عاشقانه با هـمـكارتـان بـوده اید، اما احساسات بچه گانه و زود گـذر خـود را مـقصر دانـسته و بگویید: " فقط هـمیـن یـك بـار بـود و پـشـیـمـانـم. ابـدا علاقه ای به او ندارم" و یا چیزی مشابه این.

رو راست و مستقیم باشید، اما كار غیر عاقلانه انجام ندهید. تا میـتوانید اشتباه خود را بی اهمیت جلوه دهید. هـمسر شـما شـدیدا مـی خواهد باور كند كه شما قصد اذیت و آزار او را نداشته اید بنابراین تمام تلاش خود را برای پاك كردن ذهـن او بكار ببندید. حتی اگر یك عذر و بهانه به نظر شما ناكار آمد برسد، اگر بـه صورت متقاعد كننده ای آنرا بیان كنید باز وی خریدارش خواهد بود.

در چنین شرایطی صداقت بیش از حد، ممكن است صدمه بزند. برای مثال در حالی كـه قطعا باید بپذیرید كه از حد و حدود خود هنگاه صحبت كردن با همكارتان تجاوز كرده ایـد، لزومی ندارد به او بگویید كه همیشه از دیــدن او خوشحال میـشدیـد و یا به چشم شما فرد جذابی بنظر می رسیده است. كنترل خسارت یعنی به حداقل رساندن اشتباه و نه بزرگنـمایی كـردن آن بـوسیله دادن اطلاعاتی او واقعا نیازی به دانستنشان ندارد.

2- بی ریا و صادق باشید هنگام تــلاش برای برگرداندن یك رابطه به حالت قبل، می تـوانـیـد هـمـه چـیز را به دلیل عذرخواهی كردن سرد و بی تـفاوت خراب كنید. خـالـص بـاشـیـد. از طـریق لـحن صـدا و صحبتهای خود به او نشان دهید كه حـقیقتا از اشتباهتان متاسف هستید و اینكه دیگر هرگز درآینده تكرارش نخواهید كرد. برای او روشن كنید كه از گناه خود پشیمانید "حتی اگر فكر نمی كنید كه آنقدر ها هم مهم بوده باشند."

حقیقت امر این است كه یك زن وقتی یك مرد دلشـكسته و پـشیمان بنظر برسد بسیار راحـت او را مورد پذیرش و عفو قرار میدهد. در واقع این بـخـشـی از غـرایـز طبـیـعی زنان محسوب می گردد. بـنابراین اگر روز تولد همسرتان را فراموش كرده ایـد و او به دلیل این اشتباه احساس سرشكستگی می كند، اشـتـباه خـود را با شـانه بالا انداختن و گفتن عباراتی مانند " خوب متاسفم، حالا كه اتفاقی نیفتاده" از سـر باز نكنید. كمی جدی تر و بـا احـساس تـر عـمـل كنید. اگـر در ایـن مرحـله حالتـی بــی تفاوت و بی اعتنا به خود بگیرید، احتمال طولانی تر شدن حل مشكل بیشتر خواهد شد.

3- اشتباه خود را جبران كنید با این كـه ممكن است اندكی شـفاف به نـظر بـرسد كـه می توان رفتارهای اشتباه را با هـدایا و نیكی های بخصوص جبران كرد، اما اگر این عمل با دقت و با سلیقه انجام گیرد، بهترین روش برای ابقا و تجدید یك رابطه خواهد بود. در ایـنـجا نـیـز كلید موفقیت همانند همیشه ابراز و بیـان احـساسات می باشد. به او نشان دهید كه تا چه حد اندیشمند و با مـلاحظه هستید. گردنبـندی را كه هـمسرتان هـمـیشه چـشـمش بـه دنـبـال آن بــود خریداری نموده و به او هدیه دهید. یك شـب به دل او بـاشید و كـاری را بـكـنـیـد كـه وقف مرادش باشد. گذراندن یك شب در یك سینما یا تئاتر موزیكال چیزی را از شما كم نكرده و در حقیقت یك فداكاری كوچك برای نگهداری یك رابطه بزرگ بشمار می رود.

لازم نیست برای اینكه دل او را دوباره به دست آورید، حساب بانكی خود را خالی كـنید. زنها دیوانه هدیه ای هستند كه بدانند شـما برای خشنود ساختن آنها با وقت گذاشتن و سعی و تلاش خود تهیه نموده اید. یك نـسخه از كـتـاب مـورد عـلاقه دوران كـودكــی او می تواند هدیه ای رومانتیك و شیرین برایش باشد. از طرف دیگر خریدن یك پخش كننده DVD ، با اینكه مفید است، اما ایده خوبی نبـوده و نشانگر این خواهد بود كه شما برای از سر باز كردن آن مشكل، پـول خرج كرده اید. هـدایـای جبـرانـی خـود را عاقلانه انتخاب كنید.

4- اشتباه خود را تكرار نكنید حتی اگر مراحل 1 و2 و3 را بـا مـوفـقیت طی كنید، با تكرار اشتباه خود می توانید دوباره همه چیز را بر هم بزنید. با سعی و تلاش برای انجام ندادن مجدد اشتباه خود در آینده، ثابت كنیـد كـه "درستان را خوب یاد گرفته اید".

برای مثال اگر انجام دادن كارها باعث حواس پرتی و فراموشی قرار ملاقات با همسرتان می شود، ساعت یا موبایل خود را تنظیم كنید تا سر زمان مقرر شـما را با خـبـر كـنـد - هر آنچه كه باعث تغییر رفتارهای منفی در شما می شود را انجام دهید.

همچنین رهایی وبیرون جستن ازموقیعتی كه بدلیل تكرار یك اشتباه ایجادشده، بسیار دشوار تر خواهد بود. اگر اشتباه خود را مرتبا تكرار كـنـید، هـمسر شـما باور نخواهد كرد كه واقعا از كرده خود متاسف و پشیمان هستید. اعتبار شما از دسـت مـی رود و بـعد از آن، چـیـز دومـی كه از دست خواهد رفت رابطه تان خواهد بود. هدف این است كه بـه او نشان دهید اشتباه شما فقط یـك بی عقلی یـك بـاره بـوده، نـه یـك جریان شـخـصـیتی مداوم و پایدار.

و در پایان ...

علاوه بر نـكاتی كـه در بالا ذكر شد، به خاطر داشته باشید كه وقت طلا است. بعد از یك انـفـجـار مـجـبـوریـد بـرای كـاهـش دادن خسارات سریع عـمل نمایید. به او وقت عـمـیـق انـدیشـیـدن در مـورد خـطای خـود را نـداده و نـگذارید عصـبانیتش افزایش یابد. وقفه زیاد پیش از آغاز مراحل بازیافت رابطه، همچنین احتمال مشورت او بـا دوسـتانش را افزایش می دهد كه هرگز چیز خوبی نیست "معمولا آنها طرف او را گرفته و تشویقش میكنـنـد كه كوتاه نیاید"

بـنابراین فورا اشتباه خود را پـذیـرفته و با خلوص كامل از او عـذر خـواهـی نـمـوده و دیـگر خطای خود را تكرار نكنید.

نیک صالحی /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 84 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:46

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، شیرینی های نوروزی انواع و اقسام مختلفی دارند . بسیاری از این شیرینی های نوروزی را می توانید به راحتی در منزل تان درست کنید. این بار یک شیرینی خوشمزه با رویه نعنا درست کنید.

مواد لازم:

زرده تخم مرغ : 2 عدد
شکر : 2 پیمانه
ماست چکیده  : 2 پیمانه
جوش شیرین : یک قاشق مربا خوری
سرکه سفید : نصف قاشق مربا خوری
وانیل : کمی
نمک : نصف قاشق مربا خوری
آرد : حدود 5 پیمانه

مواد لازم برای رویه شیرینی نوروزی با روکش نعنا

سفیده  تخم مرغ : 2 عدد
پودر قند : 2 پیمانه
عصاره نعناع : یک قاشق مربا خوری
آب لیمو : یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی نوروزی با روکش نعنا:

فر را روی 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید.
زرده را با 2 پیمانه شکر هم بزنید سپس ماست را اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود.


جوش شیرین و سرکه را با هم مخلوط و به مخلوط زرده اضافه کنید.
نمک و وانیل را  به مواد قبلی اضافه کنید و تمامی مواد را هم بزنید.


آرد را هر بار نصف پیمانه اضافه کنید تا خمیر مناسب به دست بیاید.خمیر چسبناک خواهد بود.
هر بار یک قاشق مربا خوری  از خمیر بر دارید و با دست آغشته به  آرد آن را کمی گرد و سپس کمی صاف کنید و با فاصله در سینی قرار دهید.این کار را با تمامی خمیر انجام دهید.


سینی را به مدت 28-25 دقیقه در فر قرار دهید تا کمی طلایی رنگ شود.
به محض بیرون آمدن از فر، روی شیرینی را با ماده رویه نعنا ع بپوشانید و بگذارید خشک شود.


پس از خشک شدن قسمت اول، قسمت پایین شیرینی را نیز با رویه بپوشانید و بگذارید خشک شود.این امر باعث می شود شیرینی نرم بماند.
برای تهیه رویه ،سفیده تخم مرغ را سرعت بالا بزنید تا غلیظ شود و دو برابر حجم بگیرد.سرعت همزن را کاهش دهید و پودر قند،آب لیمو و عصاره نعناع را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.از آن جا که مواد خیلی سریع با هم ترکیب می شود از  هم‌زدن بیش از حد بپرهیزید تا آبکی نشود.
 

سیمرغ /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 88 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 13:44

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، مرحله اول، شامل پاک‌سازی اولیه می‌شود. پاک‌سازی اولیه یعنی اینکه تمام برگ‌های زرد، چوب‌ها و گل‌و‌لای احتمالی از سبزی جدا شوند. در این مرحله اگر لازم بود، حتی باید یک آب سطحی هم روی سبزیجات گرفته شود.

مرحله دوم، انگل‌زدایی است که توصیه می‌شود در یک ظرف آب، به ازای هر لیتر آن، بین 2 تا 4 قطره مایع ظرفشویی بریزید. این کار باعث می‌شود که تخم و کیست انگل‌ها لیز و لزج شود و به سطح آب بیاید. در این مرحله از شست‌وشو، شما باید آب روی سبزی را به آرامی تخلیه و سپس سبزی‌تان را از درون ظرف خارج کنید.

مرحله سوم، میکروب‌زدایی است که باید دوباره سبزی‌تان را درون یک ظرف پر از آب غوطه‌ور کنید و مقداری از محلول‌های ضدعفونی‌کننده حاوی پرکلرین را که در بازار وجود دارند،‌ داخل آب سبزی بریزید. مقدار ماده ضدعفونی‌کننده‌ای هم که داخل آب می‌ریزید باید بر حسب دستور روی کالا باشد.

مرحله چهارم، یا مرحله نهایی هم، آب‌کشی ساده است تا اثر مواد شیمیایی که داخل آب سبزی ریخته‌اید، کاملا از بین برود.

این دستورالعمل خاص وزارت بهداشت است که فکر می‌کنم فقط برای کشور خودمان تنظیم شده! شاید برایتان جالب و حتی باورنکردنی باشد اگر بگویم وقتی نگاه به سایت وزارت بهداشت کشور کانادا کردم تا ببینم که بهترین روش‌ شست‌وشوی سبزیجات در این کشور چیست، دیدم که نوشته:

«سبزیجات را بعد از خرید فقط با آب بشویید و هرگز با افزودن مواد ضدعفونی‌کننده یا مایع ظرفشویی، اجازه ورود انواع مواد شیمیایی را به درون بافت این خوراکی ندهید!»

متاسفانه، آبیاری سبزی‌ها در کشور ما با فاضلاب و کودهای انسانی سبب شده که چنین دستورالعمل پیچیده‌ای برای شستن آن وجود داشته باشد؛ وگرنه، چه کسی است که نداند افزودن مواد شیمیایی به خوراکی‌ها، ارزش غذایی آنها را پایین می‌آورد؟

بنابراین به نکات بهداشتی که برای آماده‌سازی سبزیجات به آنها اشاره شد، همواره دقت کنید تا سلامت‌تان تهدید نشود؛ هرچند که ارزش تغذیه‌ای آنها قطعا دستخوش تغییراتی خواهد شد.

سما تک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 90 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 12:41

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، همه ما در زندگي انواع مشكلات پوستي ازجمله آكنه، جوش‌هاي سرسياه و سرسفيد، لك‌هاي حاصل از آفتاب، كك و مك، چين و چروك‌ها و... را تجربه مي‌كنيم. هرقدر هم كه زمان بيشتر مي‌گذرد پوست كدرتر شده و جاي لك و جوش‌ها ديرتر از روي آن محو مي‌شوند.
 

اما يك راه نجات هم وجود دارد و آن چيزي نيست جز لايه‌برداري و پاكسازي پوست! با اين روش مي‌توانيد لايه‌هاي سطحي پوست‌تان را برداشته و پوست زير را تحريك به بازسازي كنيد. به اين ترتيب پوست جوان و شاداب جايگزين پوست مرده و كدر مي‌شود. اگر شما هم از اين مشكلات رنج مي‌بريد و مي‌خواهيد براي عيد نوروز پوستي روشن و شاداب داشته باشيد اين راهكارهاي ساده خانگي را امتحان كنيد.

پوست زيبا و شفاف با بخور بابونه
اولين و مهم‌ترين مرحله در پاكسازي پوست استفاده از بخور آب داغ است. با اين روش منافذ پوست باز شده و چربي‌هاي اضافي به‌راحتي از آن خارج مي‌شوند. براي اين منظور بايد 2 ليوان آب جوش را داخل يك كاسه متوسط بريزيد و يك حوله روي سر خود قرار دهيد. سپس سرتان را با فاصله مناسب بالاي ظرف آب جوش بگيريد طوري كه حوله روي سرتان دور تا دور ظرف را بگيرد. مراقب باشيد صورت‌تان را بيش از حد به كاسه نزديك نكنيد تا دچار سوختگي نشويد. بهتر است 10دقيقه در اين حالت باقي بمانيد.

اگر هم از آكنه و جوش‌هاي سرسياه رنج مي‌بريد مي‌توانيد 2 تا 3 قاشق غذاخوري گل بابونه خشك شده به آب جوش اضافه كنيد. بعد از اتمام بخور حوله را از روي سر خود برداشته و گل‌هاي بابونه را از داخل آب بيرون بياوريد و براي 5 دقيقه روي پوست قرار دهيد. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشوييد و از يك كرم مرطوب كننده فاقد چربي استفاده كنيد. براي نتيجه‌گيري بهتر بايد اين راهكار را دو تا سه بار در هفته تكرار كنيد.
 

بخور زنجبيل؛ هم براي پوست و هم ريه!
اين بخور نه تنها باعث شفافيت و شادابي پوست مي‌شود بلكه دستگاه تنفسي را هم پاكسازي مي‌كند. براي اين منظور بايد دو قاشق غذاخوري پودر زنجبيل را در دو ليوان آب ريخته و روي حرارت قرار دهيد تا به جوش آيد. سپس اين محلول را در يك كاسه متوسط بريزيد و روي سر خود حوله بيندازيد و صورت‌تان را بالاي ظرف بگيريد.


 10دقيقه در اين حالت باقي بمانيد. طي اين مدت مي‌توانيد به آرامي با نوك انگشتان‌تان صورت را ماساژ دهيد. پس از گذشت 10دقيقه مي‌توانيد با كمك دستمال، جوش‌هاي سرسفيد و سرسياه خود را خارج كنيد. در مرحله بعد نيز براي بسته شدن منافذ پوست، خيار رنده شده را به‌همراه آب ليمو ترش تازه براي 5دقيقه روي صورت قرار دهيد. در آخر هم پوست خود را با آب سرد بشوييد.
 

اگر پوست‌تان خشك و حساس است
اگر پوست‌تان خشك و حساس است و با انجام بخور اذيت مي‌شود، مي‌توانيد از روش كمپرس گرم استفاده كنيد. براي اين منظور بايد مانند مراحل اوليه بخور، آب را به‌همراه بابونه يا زنجبيل بجوشانيد و اجازه دهيد كمي سرد شود. سپس آن را از صافي رد كرده و حوله تميزي را به آن آغشته كنيد.
 

اين حوله را براي 10دقيقه روي پوست خود قرار دهيد. بهتر است حوله مخصوصي را براي اين كار اختصاص دهيد و جاي دو چشم را در آن سوراخ كنيد تا چشم‌ها، مژه‌ها و ابروهاي‌تان آسيب نبينند. بعد از اتمام كمپرس نيز صورت را با آب سرد شست‌وشو دهيد و حتما از كرم مرطوب كننده استفاده كنيد.

جوانه گندم شما را جوان مي‌كند!
يكي ديگر از روش‌هاي موثر در پاكسازي و جوانسازي پوست استفاده از ماسك خانگي جوانه گندم است. براي اين منظور مي‌توانيد یک قاشق غذاخوري ماست كم چرب را با یک قاشق چاي‌خوري پودر جوانه گندم مخلوط كنيد و به آرامي براي 5 دقيقه روي پوست به‌صورت دوراني ماساژ دهيد.
 

سپس اجازه دهيد اين تركيب 15دقيقه ديگر روي پوست باقي بماند و خشك شود. بعد از آن صورت را با آب سرد شست‌وشو داده و از يك كرم مرطوب كننده فاقد چربي استفاده كنيد. براي نتيجه‌گيري بهتر از اين روش بايد قبل از استفاده از ماسك حداقل 5دقيقه پوست‌تان را با آب داغ بخور دهيد.
 

بهترين ماسك‌ها براي پاكسازي پوست
ماسك خيار و گلاب: يك عدد خيار با پوست را ريز رنده كرده و يك قاشق مرباخوري گلاب به آن اضافه كنيد. سپس آن را به حالت خوابيده به آرامي ‌روي پوست‌تان بماليد و پس از 10دقيقه با آب خنك بشوييد.
 

ماسك ماست و گردو: دو قاشق غذاخوري ماست و دو قاشق غذاخوري گردوي خرد شده را در مخلوط‌كن تركيب كرده و براي 15دقيقه روي پوست قرار دهيد و بعد با آب سرد بشوييد.
 

ماسك رازيانه و آويشن: دو ساقه آويشن تازه خرد شده و دو قاشق چاي‌خوري تخم رازيانه له شده را درون ظرفي ريخته و يك دوم فنجان آب جوش روي آن بريزيد. سپس نصف يك ليموترش را آب گرفته و به آن اضافه كنيد. تركيب به‌دست آمده را از صافي رد كنيد و آن را با پنبه به صورت بماليد. اجازه دهيد 15دقيقه روي پوست بماند و بعد با آب سرد شست‌وشو دهيد.
 

ماسك عسل و بادام: يك قاشق مرباخوري عسل را با نصف قاشق چاي‌خوري پودر بادام مخلوط كنيد و آن را با حركت دوراني روي پوست بماليد. اجازه دهيد اين تركيب روي پوست‌تان خشك شود. بعد ابتدا با آب ولرم سپس با آب سرد پوست را شست‌وشو دهيد.
 

ماسك سفيده تخم‌مرغ: يك سفيده‌ تخم‌مرغ را خوب هم بزنيد تا كاملا سفيد شود و كف كند. سپس اين كف سفيد را براي 15دقيقه روي پوست قرار دهيد. بعد از اينكه كاملا جذب و خشك شد پوست را ابتدا با آب ولرم سپس با آب سرد بشوييد.

اين نكات را به‌خاطر بسپاريد
-   بهترين زمان براي پاكسازي و بخور پوست شب‌ها قبل از خواب است. به اين ترتيب پوست زمان كافي براي استراحت كردن دارد.

-  بعد از پاكسازي و بخور پوست بهتر است ‌تا يك روز از لوازم آرايشي استفاده نكنيد. در غير اين صورت منافذ خالي شده بار ديگر با چربي و آلودگي پر مي‌شوند.

-  انجام پاكسازي و بخور پوست بيش از پنج‌بار در هفته مي‌تواند نتيجه عكس داشته و باعث نازك و چروك شدن پوست شود. بهترين حالت پاكسازي دو تا سه‌بار در هفته است.

بیتوته /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 123 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:16

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، اگر می خواهید که جوش ها و لک های روی پوست صورتتان خیلی سریع و در مدت یک هفته صاف شود بهتر است از یک روتین مراقبتی پوست که به شما پیشنهاد می دهیم استفاده کنید.

اگر روی صورتتان لکه و جوش های دارید و می‌خواهید به سرعت از آن‌ها خلاص شوید، این راهنما برای من کار کرد، امیدوارم به شما هم کمک کند. سعی کنید این کارها را به یک روتین مراقبت از پوستتان تبدیل کنید.

1. تمام آرایشتان را با استفاده از یک پاک کننده ی آرایش، تمیز کنید. کمی صورتتان را خیس کرده، پاک کننده را روی صورتتان بمالید و توسط پارچه ی نم داری به آرامی آرایشتان را پاک کنید.

2.از یک پاک کننده ی ملایم صورت استفاده کنید. آن را روی صورتتان بمالید و با استفاده از یک پارچه ی نم دار، صورت خود را تمیز کنید. سپس کمی آب گرم به صورتتان بزنید تا مطمئن شوید که چیزی از پاک کننده روی صورتتان باقی نمانده باشد.

3. یک لیف لایه بردار مخصوص صورت تهیه کنید (می توانید از هر داروخانه‌ای آنرا بخرید). مقداری پاک کننده ی صورت به آن زده، لیف را خیس کنید و سپس صورتتان را توسط آن لایه برداری کنید. حواستان باشد که لیف را خیلی محکم روی پوستتان نکشید. پس از اینکه کارتان به اتمام رسید، دوباره صورتتان را با آب گرم شسته و به آرامی توسط یک حوله خشک نمایید.

4. یک تکه یخ را به همه جای صورت و زیر چشمانتان بمالید، سپس صورتتان را به آرامی توسط حوله خشک کنید. با اینکار منافذ پوستتان بسته می‌شود و پف صورت و زیر چشمانتان از بین می‌رود.

5. گیاه انجیلی Witch-hazel (Hamamelis) یک منقبض کننده ی خوب است. مقداری از این گیاه را روی یک پارچه یا دستمال توالت ریخته و به صورتتان بمالید. با اینکار هر آلودگی و کثیفی که روی صورتتان باقی مانده باشد پاک شده و به از بین رفتن جوش هایتان نیز کمک می‌شود. اگر به این گیاه دسترسی ندارید می‌توانید از منقبض کننده های پوست ملایم نیز استفاده نمایید.

6. مرطوب نگاه داشتن پوست، رمز داشتن پوستی صاف است، هیچ اهمیتی ندارد نوع پوست شما چیست. مرطوب کننده ای پیدا کنید که بیش از حد معطر نیست، این یک کلید است، همیشه همه چیز را از نوع ملایم انتخاب کنید. اگر شما روی صورتتان علایم یا زخم هایی دارید لوسین ویتامین C پیشنهاد خوبی است. چرا که می‌تواند آن‌ها را نیز از بین ببرد.

7. اگر زیر چشمانتان نقاط سیاه رنگ یا خطوط ریزی وجود دارد یا اینکه فقط می‌خواهید از چین و چروک زیر چشمانتان جلوگیری کنید، ممکن است بخواهید یک کرم چشم استفاده کنید.

نکات
• اگر در حال حاضر از محصولی استفاده می‌کنید که حاوی مواد شیمیایی است، ممکن است باعث شود جوش بزنید. صرف اینکه چیزی جوش را از بین ببرد، دلیل نمی‌شود از بوجود آمدن جوش هم جلوگیری کند. استفاده از چنین محصولاتی می‌تواند پوست شما را خشک کند و باعث شود که پوست شما چربی بیشتری تولید کند و نهایتا منجر به مسدود شدن منافذ پوستتان شود.

• فقط یک یا دو بار در هفته پوستتان را لایه برداری کنید. لایه برداری بیش از حد موجب سوزش و ناراحتی پوستتان می‌شود.

• همیشه شب‌ها آرایشتان را پاک کنید. اگر شب را با آرایش بخوابید منافذ پوستتان مسدود می‌شود.

• کشف کنید چه چیزی باعث شده تا صورتتان جوش بزند. ممکن است شما در حال استفاده از محصول جدیدی هستید که باعث ناراحتی پوست شما می‌شود.

• به مقدار مناسب بخوابید و سعی کنید استرس نداشته باشید.

• مقدار زیادی آب بنوشید.

• اگر روی سینه یا پشتتان جوش زده است، ممکن است ایراد از شامپو یا نرم کننده تان باشد! از انواع ملایم‌تر یا برندهای برتر استفاده کنید.

• جوش هایتان را نکنید، ممکن است باعث شود که زخم شوند. اگر می‌خواهید جوش هایتان را بترکانید، روی تکه‌ای پارچه آب داغ ریخته، آن را برای چند ثانیه روی جوش بگذارید، سپس آنرا بترکانید، اگر نشد، سعی نکنید که با زور این کار را انجام دهید، صبر کنید تا جوش کاملا به سطح پوستتان برسد.

• هیچ گاه با دستان آلوده صورتتان را لمس نکنید، همیشه ابتدا دستان خود را بشویید.

• میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.

• اسید فولیک و ب کومپلکس برای پوستتان خوب است.

• اگر تمام این کارها بی نتیجه ماند، همچنان می‌توانید با استفاده از کمی کانسیلر، فونداسیون، پودر یا برنزه کننده جوش خود را پنهان کنید. بیش از حد از کانسیلر یا فونداسیون استفاده نکنید، اگر این کار را انجام دهید، نه تنها جوش هایتان را نپوشانده اید، بلکه بیشتر جلب توجه خواهید کرد.

سما تک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 104 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:12

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، معمولاً کمبود آهن بیشتر به دلیل عدم دریافت آن از طریق مصرف مواد غذایی مناسب ناشی می‌شود. لازم است که نیازهای روزانه‌تان به این ماده‌ی معدنی را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از آن که به خوبی هم جذب بدن می‌شوند تامین کنید. با این حال توجه داشته باشید که کم‌خونی می‌تواند جزئی یا خیلی جدی باشد که تشخیص آن با پزشک است. در این صورت نیز لازم است به همراه مواد غذایی از مکمل هم استفاده کنید. کم‌خونی درجه‌ی «نهاییِ» کمبود آهن است. در این صورت شما باید بدنتان را تقویت کنید و مصرف مواد غذایی سرشار از آهنتان را بالا ببرید.

کم‌خونی‌های جزیی خطر کمتری دارند اما تبدیل به یک امر رایج شده‌اند. در این صورت احساس خستگی به جانتان می‌افتد و نمی‌توانید به درستی روی کار و درستان تمرکز کنید. اگر در این مرحله به فکر جبران آهن خود نباشید امکان دارد وضعیت بدتر شود و دچار کم‌خونی شدید شوید.

چه کسانی بیشتر در معرض این مشکلات قرار می‌گیرند؟
بیشتر خانم‌ها در معرض کمبود آهن قرار می‌گیرند به خاطر اینکه هر ماه به دلیل عادت ماهانه آهن از دست می‌دهند که باید به فکر جبران آن باشند. نوجوانان، خانم‌هایی که خونریزی زیاد دارند، خانم‌های باردار، زنان شیرده یا خانم‌های در آستانه‌ی یائسگی بیشتر در معرض کمبود آهن قرار می‌گیرند. آهن نقش اساسی در ساخت هموگلوبین‌های خون دارند و زمانی که خون از طریق خونریزی هدر می‌رود احتمال کم‌خونی نیز بیشتر می‌شود.

گاهی وقت‌ها خودتان نمی‌توانید کمبود آهن را تشخیص بدهید. مطمئن‌ترین روش برای تشخیص این مشکل آزمایش خون است. اما اگر احساس خستگی زیاد می‌کنید یا اینکه رنگ و روی‌تان پریده و خسته است احتمال دارد آهن بدنتان کم شده باشد. پس لازم است به پزشک مراجعه کرده و آزمایش خون بدهید.

علائم کم‌خونی چیست؟
* خستگی زیاد
* کاهش تمرکز
* نفس‌نفس زدن
* رنگ و روی پریده
* موها و ناخن‌های ضعیف و شکننده
* ضعف بدنی در برابر بیماری‌ها

چگونه می‌توان آهن بیشتری جذب کرد؟
اول از همه بدانید که گیاه گزنه و برخی از جلبک‌ها سرشار از آهن هستند. احتمالاً حتی فکرش را هم نمی‌کردید که این گیاه به ظاهر خشن منبع فوق‌العاده‌ی آهن باشد. برای اینکه بتوانید آهن موجود در سبزیجات را به خوبی جذب کنید باید آن‌ها را با ویتامین C مصرف کنید تا بیشتر جذب بدن شود. مزیت برتر گزنه این است که این گیاه سرشار از آهن و هم زمان ویتامین C می‌باشد. بر خلاف مثلاً عدس که آهن دارد اما فاقد ویتامین C است.

گوشت قرمز نیز سرشار از آهن است اما مصرف زیاد آن می‌تواند به سلامتی و همچنین جیبتان آسیب برساند. علاوه بر این بیشتر خانم‌هایی که گوشت هم می‌خورند باز با کم‌خونی مواجه‌اند.

معمولاً برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی اکثر ما فاقد میوه‌های صدفی مانند بادام می‌باشد که حاوی آهن است. اما باید بدانید دانه‌ی کنجد یا سویا نیز به اندازه‌ی جگر آهن دارد. اما مشکل این است که آهن این دانه‌های گیاهی کمتر جذب می‌شود. جعفری، غلات کامل مانند گندم سیاه یا چاودار و ارزن، حبوبات مانند عدس، تخمه‌ی آفتاب‌گردان و غیره نیز از منابع غیر حیوانی خوب آهن محسوب می‌شوند.

چگونه می‌توان از آهن گزنه استفاده کرد؟
برای رسیدن به نتیجه‌ی سریع و دلخواه، کم‌خونی‌تان را با گزنه درمان کنید. که هم طبیعی است و هم خیلی زود نتیجه را می‌بینید. می‌توانید به مدت چند هفته روزانه برگ تازه‌ی گزنه مصرف کنید. به این ترتیب که دمنوش گزنه درست کنید. برگ‌های تازه یا خشک گزنه را در آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. می‌توانید از پودر گزنه هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که کپسول‌های گزنه نیز در عطاری‌ها یا داروخانه‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

سما تک / 2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 80 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:12

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، حالا که نزدیک عید هستیم باید شروع کنید و کم کم شیرینی های عید را برای سفره تان درست کنید. در این مطلب طرز تهیه یک نوع شیرینی معروف با مارمالاد را به شما آموزش می دهیم.


مواد لازم برای بیسکویت دوقلو :

 تخم مرغ1 عدد

 عسل 1 قاشق غذاخوری

 شکر یک دوم پیمانه

آرد سفید یک و سه چهارم پیمانه

کره100 گرم

سرکه سفید1 قاشق غذاخوری

جوش شیرین یک دوم قاشق مرباخوری

مارمالادبه میزان لازم


طرز تهیه بیسکویت دوقلو :
ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

آرد را الک کنید و داخل کاسه ای بریزید، کره سرد را خرد کنید و به آرد اضافه نمایید سپس با کمک انگشتان دست مواد را ماساژ دهید و مخلوط کنید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند. (می توانید از میکسر استفاده کنید اما استفاده از انگشتان دست بافت بهتری به شیرینی می دهد).

تخم مرغ و شکر را داخل کاسه ای بریزید و 5 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود سپس کم کم به مخلوط آرد و کره را اضافه کنید و با لیسک به ارامی مخلوط کنید.

جوش شیرین و سرکه را مخلوط کنید و به خمیر شیرینی اضافه نمایید، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند سپس عسل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

خمیر را با کمک دست به شکل گرد حالت دهید و داخل کیسه فریزر بگذارید، هواگیری کنید و به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید، پس از استراحت روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را نازک پهن کنید سپس خمیر را قالب بزنید (می توانید با استفاده از قالب های آماده خمیر را قالب بزنید یا با استفاده از چاقو به هر شکلی که دوست دارید خمیر را برش دهید).

داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرهای قالب زده را با فاصله روی کاغذ بگذارید، با استفاده از ابزار بخش میانی خمیر را سوراخ کنید (روی نصف خمیرها را سوراخ ایجاد کنید، این خمیرها مربوط به بخش بالای شیرینی و برای نمایش مارمالاد و زیبایی بیشتر هستند، این سوراخ میتوانید به شکل قلبی کوچک نیز در مرکز کار ایجاد شود).

سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 5 – 8 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها طلایی شوند ( این زمان بسته به دمای هر فر متفاوت می باشد )، پس از پخت شیرینی ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا سرد شوند، دو شیرینی را با استفاده از مارمالاد به هم متصل کنید سپس روی توری قرار دهید و سس شکلات را نوار نوار جهت تزیین روی بیسکویت ها بدهید.

بیتوته /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 77 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:12

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، شوهر شما در زندگی زناشویی تان نیازهای روزانه مهمی دارد که شما باید آنها را شناخته و به آنها توجه کنید. با شناختن این نیازهای روزانه شوهرتان از زندگی زناشویی تان لذت ببرید.

درک متقابل برای شادی و سلامت رابطه عاطفی در بلند مدت ضروری است. اگر چه فهرستی که در اینجا برایتان نام برده ایم، برای تمام زوج ها یکسان عمل نمی کند (زیرا هر یک از ما شخصیت خاص خود را داریم) اما برای اکثر مردها صادق است.

شوهر شما به احترام نیاز دارد

یک مرد همان قدر که به رابطه زناشویی نیاز دارد به احترام نیز محتاج است. حتی زمانی که همسر شما عکس العملی نسبت به رفتارتان نشان نمی دهد، از احترام به او دست نکشید.
باید بگوییم که او حتی زمان هایی که تظاهر می کند احتیاجی به رفتارهای احترام آمیز شما ندارد، بیش از هر زمان دیگری به آن محتاج است. در ازدواج، اختلاف نظر طبیعی اما احترام به یکدیگر واجب است و این شما هستید که با انتخاب خود آن را در رفتارتان نشان می دهید یا به راحتی از آن می گذرید.

شوهر شما به تنهایی نیاز دارد

مردها در طول روز احتیاج به زمانی برای تنهایی دارند. آنها دوست دارند گاهی گوشه ای آرام بگیرند و دقایق یا حتی ساعاتی را در سکوت سپری کنند. اگر چه این نیاز بهانه ای برای ساعت ها نشستن در مقابل تلویزیون و عدم گفتگو با شما نیست اما بهترین راه این است که گاهی به آنها فرصت دهید تا با خود خلوت کنند.

شوهر شما به رابطه جنسی نیاز دارد

تمایل مردها به برقراری رابطه جنسی همیشه بیشتر از زنان نیست اما اکثر آقایان رابطه جنسی را در ابتدای فهرست نیازهای خود برای ازدواج قرار می دهند. لازم نیست هر روز با همسر خود رابطه جنسی داشته باشید اما آن را در اولویت برنامه های زندگی خود قرار دهید.

شوهر شما نیاز به تشویق شدن دارد

مردها دوست دارند بدانند که شغل و فعالیت روزانه آنها تاثیر مثبتی بر جای می گذارد و از طریق رضایت کاری است که آنها انرژی و اعتماد به نفس خود را به دست می آورند. وظیفه شما این است که هم در داخل و هم در خارج از خانه او را برای کاری که انجام می دهد و تلاش می کند، تشویق کنید.

شوهر شما دوست دارد برای خانواده اش یک قهرمان باشد

حتما شما هم دیده اید که تمام پسر بچه ها دوست دارند هر چه سریع تر بزرگ و تبدیل به یک ابر قهرمان شوند. این حس قدرت در آنها از بین نمی روند و حتی در دوران بزرگسالی نیز همراه آنها خواهد بود. آنها دوست دارند برای خانواده و شریک زندگی خود یک قهرمان باشند و این شما هستید که می توانید با کلام خود به او قدرت دهید. با به کار بردن القاب مناسب، بهترین احساس را به او دهید.

سیمرغ /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 84 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 0:18

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، خورش مرغ و مغزها برای تمام گروه های سنی به جز افرادی که حساسیت به آجیل ها دارند مناسب است. به جای آن ها از حبوبات می توانند استفاده نمایند.


مواد لازم جهت تهیه خورش مرغ و مغزها :

روغن زیتون : 2 قاشق غذاخوری

 پیاز خرد شده : 1 عدد

 پودر زیره : 1 قاشق چای خوری

پودر فلفل : نصف قاشق چای خوری

فلفل سبز خرد شده : 2 عدد

سینه مرغ تکه تکه شده : 100 گرم

آرد گندم : 2 قاشق غذاخوری

کره کنجد شیرین نشده : 3 قاشق غذاخوری

 آب مرغ : 450 میلی لیتر

 مخلوط آجیل خام خرد شده : 2 قاشق غذاخوری

سیر له شده : 3 حبه

پوره گوجه فرنگی : 1 لیوان

نمک : به میزان لازم

 فلفل : به میزان لازم


طرز تهیه خورش مرغ و مغزها :

1. در یک قابلمه کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید . سپس سیر خرد شده را برای چند دقیقه تفت دهید و با فلفل سبز خرد شده مخلوط نموده و برای تزیین کنار بگذارید .

2. پیاز را در قابلمه تفت دهید و تکه های مرغ را به آن اضافه و به مدت 4 دقیقه سرخ نمایید و در ظرفی جداگانه بریزید .

3. در همین ظرف کره کنجد , آجیل های خرد شده و آرد را روی حرارت به آرامی مخلوط نمایید تا نرم شود و در انتها پوره گوجه فرنگی , جوجه ها و ادویه ها را به آن اضافه نمایید . اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی حرارت باشد تا به یک سس غلیظ تبدیل گردد .

4. پس از پخت خورش مرغ و مغزها را در ظرف مخصوص سرو ریخته و پیاز و فلفل سبز تفت داده شده را روی آن بریزید .

توصیه سرآشپز جهت تهیه خورش مرغ و مغزها :

آجیل ها منابع غنی پروتیین گیاهی , ویتامین های B6 , B3 , C , E است . خورش مرغ و مغزها شبیه خورش های تایلندی است و به همراه برنج و سالاد سبزیجات سرو می شود . حتما سیر و فلفل را تفت دهید تا مواد موثره آن خارج شود . برای دوباره گرم نمودن خورش مرغ و مغزها آن را در ظرف مخصوص مایکروفر ریخته و روی آن را با سلفون بپوشانید و با بالاترین درجه به مدت 8 دقیقه گرم نمایید .

برترین ها /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 90 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 0:18

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، در این مطلب به راهکارهای جلوگیری از رنگ پس دادن لباسها در موقع شستن اشاره خواهیم کرد. بسیاری از شما خانم های عزیز در زمان شستشوی لباس ممکن است دچار این مشکل شوید.

رنگ پس دادن لباس از بدترین مشکلاتی می باشد که در حین شست و شوی لباس ها با آن مواجه می شوید و همواره به دنبال راهی برای جلوگیری از بروز این مشکل هستید. اگر از این مشکل جلوگیری کنید، می توانید خودتان را از دردسرهای پاک کردن لکه های رنگی نجات دهید. در ادامه این مطلب یاد می گیرید چگونه مانع رنگ پس دادن لباس ها در هنگام شست و شو شوید و در نتیجه از وارد آمدن آسیب به لباس های دیگر جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از رنگ پس دادن، قبل از شست و شو لباس ها را بررسی کنید
قبل از شستن لباس ها آن ها را بررسی کنید و کامل وارسی کنید. همیشه هنگام شست و شوی لباسی برای بار اول، انتظار رنگ پس دادن آن را داشته باشید. انتظار بدترین چیزها را داشتن، مانع از این می شود که تصادفا همه لباس ها را در ماشین لباسشویی رنگی کنید. وقتی فهمیدید آن لباس مشکلی ایجاد نمی کند، می توانید آن را بدون نگرانی به شکل عادی بشویید. رنگ هایی مانند قرمز براق، سبز و آبی معمولا ناپایدارتر است و در اولین دفعه شست و شوی این گونه لباس ها باید توجه خاصی به آن ها داشت. همچنین تا جایی که امکان دارد و مقدور است لباس های سفید، روشن و رنگ های مشابه، تیره و حوله ها را جدا کنید.

در هنگام شست و شو
شاید در جایی این نکته را خوانده باشید که برای شستن لباس هایی که احتمال رنگ دادن دارند به آن ها نمک یا سرکه بزنید، اما این توصیه خوب نیست. درست است که برخی از رنگ ها با سرکه پایدار می شود، در واقع این توصیه نیز از همین جا نشات می گیرد اما معمولا استفاده از این گونه رنگ ها رایج نیست. به علاوه سرکه می تواند به رنگ های دیگر واقعا آسیب برساند. برای رنگ ندادن لباس ها، آن هایی را که فکر می کنید رنگ می دهند با آب سرد بشویید.

چند نکته مهم برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها
پارچه های بادوام مانند کتان، نسبت به انواع ظریف تر در مقابل نگهداری رنگ مقاوم ترند.در لباس های تیره از رنگ های تیره استفاده شده است و پاک کردن رنگ های تیره زمانی که به لباس های دیگر منتقل می شود بسیار دشوار است؛ بنابراین هرگز لباس های سفید را با هیچ نوع لباس رنگی نشویید. اهمیتی ندارد لباس رنگی چقدر روشن است، اگر با لباس های سفید شسته شود، همیشه این احتمال وجود دارد که رنگ های پارچه به لباس سفید منتقل شود.

سما تک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 84 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:17

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، بسیاری از مردم نمی‌دانند بهترین زمان مصرف موز چه وقتی است؛ وقتی که هنوز سبز است یا زمانی که زرد شده یا آن هنگام که لکه‌های قهوه‌ای دارد روی پوست آن گسترش پیدا می‌کند؟ دانشمندان با انجام تحقیقاتی جوابی برای این سوال یافته‌اند.

بسیاری از متخصصان تغذیه، موز را میوه‌ای سالم با فواید بسیار برای سلامتی می‌دانند و معتقدند موز میان‌وعده‌ای است که انرژی لازم برای مدتی طولانی را فراهم می‌کند اما این که چه هنگام موز را باید خورد و چه وقت این میوه بخوبی رسیده است، سوالی است که دانشمندان صنایع غذایی بتازگی برای پاسخ به آن تحقیقاتی انجام داده‌اند و نتایجش را نیز اعلام کرده‌اند.


دانشمندان ژاپنی با مطالعه درباره بهترین زمان خوردن موز گفته‌اند: «اغلب افراد گمان می‌کنند زمانی که موز به رنگ زرد درآمده، آماده مصرف شده است اما تحقیقات ما نشان داده که وقتی لکه‌های قهوه‌ای روی موز ظاهر شد وقت خوردن این میوه فرا رسیده است. در واقع بروز لکه‌های قهوه‌ای روی پوست این میوه نشانه‌ای خوب برای زمان مصرف آن محسوب می‌شود زیرا در این حالت خاصیت ضد سرطانی خواهد داشت و فواید دیگر آن نیز به حد بالا رسیده است».


آنها گفته‌اند یکی از خواص مصرف موز در زمان ظهورر لکه‌های قهوه‌ای روی پوست موز این است که با تولید عاملی می‌تواند گلبول‌های سفید خون را در جنگ با سلول‌های غیر عادی و غلبه بر آنها یاری کند. همچنین موزی که به رنگ قهوه‌ای درآمده زودتر از زمانی که پوست آن سبز یا زرد است در دستگاه گوارش هضم می‌شود.


میوه موز حاوی پتاسیم، آنتی‌اکسیدان و ویتامین ب است و خواص ضد سرطانی و غلبه بر سلول‌های سرطانی دارد. نشاسته موجود در آن به دلیل وجود آنزیم‌هایی خیلی سریع به قند ساده تبدیل می‌شود و به همین سبب زودتر در بدن جذب می‌شود. در نتیجه پس از خوردن آن قند خون خیلی سریع‌تر بالا می‌رود. بنابراین تاکید شده که افراد مبتلا به دیابت باید پس از مشاوره با پزشک خود از آن استفاده کنند.


سلامت نیوز /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 87 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:17

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، یکی از اولین نشانه‌های افزایش سن، ایجاد چروک‌های مختلف روی سطح پوست بدن است. در میان چروک‌های سنتی که روی صورت ایجاد می‌شود، چروک دور لب‌ها بیش از سایر چروک‌ها، بالا رفتن سن را نشان می‌دهد.

پیر شدن پوست، روندی طبیعی است که با افزایش سن و کم شدن کلاژن پوست مرتبط است؛ اما نوع پوست افراد و مسائل ژنتیکی، عواملی مانند اشعه‌های مضر آفتاب، دخانیات و خشکی پوست نیز می‌توانند در تشدید و تسریع آن نقش داشته باشند.‌هرچه پوست خشک یا به عبارت صحیح‌تر، کم‌آب‌تر باشد، بروز چروک‌ها هم بیشتر دیده می‌شود. برعکس در افرادی که پوست‌شان قوام، رطوبت و آب بیشتری دارد و به اصطلاح پوست چرب‌تری دارند، کمتر و دیرتر دچار چروک دور لب هستند.


از دیگر عوامل ایجاد و تشدیدکننده چروک دور لب، تغذیه نامناسب است. کسانی که کمتر آب، مایعات، میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض بروز چروک هستند.

بروز این چروک‌ها به شکل و فرمی که لب‌ها بیشتر به خود می‌گیرند، نیز بستگی دارد. افرادی که سیگار یا قلیان می‌کشند، به علت حالت خاصی که برای پک زدن به لب‌های خود می‌دهند، برای ایجاد چروک لب مستعدتر هستند.


برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک می‌توان با روش‌های مختلفی که کلاژن‌سازی پوست تحریک می‌شود، این مشکل را رفع کرد. خوردن میوه و سبزی و البته غذاهای حاوی امگا۳، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E در تقویت و میزان کلاژن‌سازی نقش موثری دارد.

همچنین استفاده از ضدآفتاب در طول سال مانع تخریب این نواحی توسط اشعه‌های مضر UV می‌شود.


مصرف نکردن سیگار و دخانیات نیز بسیار موثر است، اما درمان خانگی نیز از جمله روش‌های بسیار کم‌هزینه و ارزان‌قیمت با تاثیر بسیار زیاد است که می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش این چروک‌ها ایفا کند.‌یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که هر شب قبل از رفتن به رختخواب اطراف دهان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.‌


سفیده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین و پروتئین است و استفاده از آن پوست را سفت کرده و به کاهش چین و چروک کمک می‌کند، بنابراین هر چند بار سفیده تخم‌مرغ را اطراف لب‌ها بمالید و پس از خشک شدن بشویید.


مخلوطی از پوره موز و کمی عسل تهیه کنید و آن را روی خط‌ها بمالید و پس از چند دقیقه بشویید. موز سبب جوان‌سازی پوست می‌شود.‌ می‌توانید قاشق ماست، یک قاشق آبلیموی تازه و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کرده و ماسکی تهیه کنید.

برای افزایش تاثیر این ماسک چند عدد کپسول ویتامین‌E نیز به آن اضافه کنید و آن را روی قسمت‌های پرچین و چروک زده و ۱۵ دقیقه بعد پوست خود را بشویید.


همچنین انجام ورزش‌های لب مانند درآوردن زبان، حرکت دادن لب‌ها به سمت چپ و راست صورت و تکرار کردن حروف صدادار برای پیشگیری و درمان چین و چروک دور دهان موثر است.

جام جم سرا /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 87 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 21:12

رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، پروسه بزرگ کردن یک کودک، پر از فراز و نشیب است. روندی که هر روز سوالات جدید و موقعیت‌های جدیدی را با خود به همراه می‌آورد. شما به عنوان والدین هر روز با اتفاقات جدیدی روبه‌رو می‌شوید که باید در لحظه تصمیم بگیرید و کار درست را انجام دهید. مخصوصا اگر این موقعیت به مسائل جنسی مربوط باشد!


مادران زیادی در همین سایت راجع به یکی از این موقعیت‌ها سوال کرده‌اند. موقعیتی که کودک آنها برای نخستین بار به تفاوت‌های جنسیتی خودش با والدین واقف شده یا سوالاتی پرسیده که آنها را برای جواب‌گویی در موقعیت سختی قرار داده است. از طرفی هم مسائلی مطرح شده مانند اینکه والدین تا چه سنی می‌توانند بچه‌های جنس مخالف را با خود به حمام ببرند؟ از چه زمانی باید مراقب این باشند که بچه‌ها موقع تعویض لباس بدن آنها را نبیند و...
 

با دکتر مهراندخت پورشایگان، روانشناس کودک و نوجوان، راجع به این موقعیت‌ها سوال می‌کنیم. او می‌گوید: بچه‌ها از وقتی که به دنیا می‌آیند تا دوسالگی تمام نیازهای‌شان را با مادرشان بر طرف می‌کنند و برای تمام وجوه زندگی به مادرشان وابسته‌اند.

مادر نیز به عنوان مراقب بچه‌ها به خصوصی‌ترین وجوه فرزندشان واقف هستند چون کارهایی مانند نظافت بچه، عوض کردن پوشک و حمام بردن آن به عهده مادر است. چه نوزادان دختر و چه نوزادان پسر، اولین تجربه‌های محبت و عشق را با نوازش و بغل کردن از مادرشان می‌گیرند و نزدیک‌ترین ارتباط را با او دارند. اما با بزرگ شدن بچه‌ها این رابطه باید به تدریج تغییر شکل دهد تا هم بچه‌ها مستقل شوند وهم والدین با بچه‌هایشان به مشکل برنخورند.

یکی از این روابط که باید به تدریج شکل جدیدی به خود بگیرد حمام بردن بچه‌هاست. در اغلب موارد مادرها بچه‌ها را با خودشان حمام می‌برند و اگر فرزندشان پسربچه باشد ممکن است سوالاتی را در ذهن کودک شکل دهد که چرا بدن او با مادرش متفاوت است. با بزرگ شدن بچه‌ها پدرومادرها باید حتی به این مساله توجه داشته باشند که ممکن است بچه‌ها موقع لباس عوض کردن بدن والدین‌شان را ببینند و سوالاتی در ذهن‌شان شکل بگیرد.

با دیدن تفاوت‌ها بچه‌ها سوالاتی می‌پرسند مثل اینکه چرا مادرش او را به دنیا آورده و پدر این کار را نکرده یا اینکه چرا مادرش به او شیر داده است؟ حتی اگر این سوالات را به زبان نیاورند با لمس بدن مادر این کنجکاوی را نشان می‌دهد. بهترین واکنش والدین در مقابل چنین سوالات یا حرکاتی این است که رفتار سنجیده داشته باشند و با لطافت و خونسردی به کودک‌شان توضیحاتی بدهند که در حد فهم او باشد. خیلی مهم است که بچه‌ها فکر نکنند ما به آنها جواب سر بالا می‌دهیم یا می‌خواهیم او را از سر خودمان باز کنیم. جواب‌هایی مانند اینکه: «وقتی بزرگ شدی خودت می‌فهمی...» یا «بچه نباید از این سوالات بپرسد...» یا پاس دادن بچه به یکدیگر مثلا اینکه مادر می‌گوید از بابا بپرس و پدر می‌گوید از مامان بپرس تا بچه خسته شود و دست از سوال پرسیدن بردارد.
 

بهترین کار در مقابل این وضعیت این است که شما از روش‌های بازی درمانی یا قصه‌گویی استفاده کنید. مثلا برایش قصه مرغی که تخم می‌گذارد یا گاوی که بچه می‌زاید را بگویید و توضیح دهید که در حیوانات هم جنس نر نمی‌تواند تخم بگذارد یا بچه بزاید. با این روش بچه‌ها تفاوت را از طریق طبیعت درک می‌کنند که تنها جنس ماده می‌تواند بچه بزاید و به آن بچه شیر بدهد. با این توضیح که این طبیعت موجودات است که خداوند در ذات آنها قرار داده است. این هم یک روش علمی است که ما با استفاده از آن تفاوت‌ها را توضیح می‌دهیم و هم اینکه کودک احساس نمی‌کند که ما مقابلش ایستاده‌ایم.

راجع به نوع پوشش والدین نسبت به کودکی که جنس مخالف آنهاست باید توجه داشت که تا 2تا3 سالگی کودک هنوز به مهارت‌های انگشتی تسلط پیدا نکرده و نسبت به جنسیت خود آگاهی ندارد. بنابراین حمام بردن کودکی که جنس مخالف ماست یا لباس عوض کردن در حضور او ایرادی ندارد اما از 3/5 تا 4 سالگی به بعد باید از این کار اجتناب کنند چون ممکن است ذهن بچه با سوالاتی مشغول شود و در ذهنش تصویرهایی بسازد. البته این به آن معنا نیست که بچه‌ها حس جنسی پیدا کنند بلکه این صرفا نوعی برانگیختگی است و مانند احساسات بلوغ نیست. تا سن زیر 5سال می‌توان خیلی از مسائل را برای بچه توضیح داد و روابط علی ومعلولی را در حد فهم کودک بازگو کرد. ولی لازم نیست که حتما همه چیز را با ذکر جزییات و خیلی دقیق به کودک توضیح دهیم. در سن پیش از دبستان بچه‌ها خیلی زود راضی می‌شوند.

در مورد حمام بردن پسربچه، بهتر است مادران کودک را در یک وان کوچک بگذارند و اجازه دهند او به مدت نیم ساعت در آب بازی کند و بعد خودشان با لباس سروبدن بچه را بشویند. لازم نیست که حتما خودشان همراه بچه حمام بگیرند.

برترین ها /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 78 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:01